Selamat Datang ke Blog Rasmi Perpustakaan Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh....

9 May 2016

Bicara Buku Bersama Dr Haji Mohd Razak Mohd Nordin & Haji Hamdan B Yaakub


Perpustakaan IPGKI telah mengadakan program Bicara Buku bersama Dr Haji Mohd Razak dan juga Haji Hamdan B Yaakub pada 20 April yang lalu. Unit Perpustakaan telah menjemput dua orang pensyarah dari Jabatan Pengajian Bahasa Melayu untuk membicarakan sedikit sebanyak tentang buku yang mereka telah baca.

Program ini diadakan pada setiap petang Rabu bermula 2.30petang sehingga 3.15petang. Program Bicara Buku ini diakan untuk memberi peluang kepada pensyarah dan pelajar IPGKI ini berkongsi ilmu tentang buku yang telah dibacakan.


Seperti kebiasaannya, bicara buku ini terbahagi kepada dua sesi iaitu sesi pertama dan juga sesi kedua. Sesi pertama dimulakan dengan Haji Hamdan. Beliau telah membicarakan buku yang bertajuk Penulis dan Penulisan Karya Allahyarham Dr Talib Samat.

Sesi kedua bicara buku ini telah diteruskan dengan bicara buku oleh Dr Razak dengan bukunya bertajuk Imam oleh Abdullah Hussain.

Akhir sekali bicara buku ini ditamatkan dengan sepatah dua kata oleh Dr Nazri selaku Ketua Unit Perpustakaan dan juga penyampaian sijil kepada kedua-dua orang penyampai bicara buku tersebut.



0 comments:

Post a Comment