Selamat Datang ke Blog Rasmi Perpustakaan Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh....

6 Mar 2019

Kursus Bilik Pembelajaran Abad Ke-21 dan NILAM



Pada 5 Mac 2019 (Selasa) ~ Unit Perpustakaan IPG Kampus Ipoh dengan kerjasama Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP) Negeri Perak telah mengadakan Kursus Bilik Pembelajaran Abad Ke-21 dan NILAM bertempat di Mini Teater IPG Kampus Ipoh. Seramai 29 orang guru pelatih menghadiri kursus tersebut. Kursus ini disampaikan oleh Pn. Azatus Sakhia Binti Shakir Maskhor (Pegawai BTP). Sijil Penghargaan kepada Penceramah disampaikan oleh Dr. Mohd Nazri bin Zainuddin (Ketua Unit Perpustakaan IPG Kampus Ipoh).

Beliau berkongsi ilmu pengetahuan tentang peranan sebagai guru di sekolah selain daripada aspek pengajaran. Termasuklah menyediakan bilik pembelajaran yang dapat mewujudkan rasa seronok ke sekolah dalam diri anak-anak murid. Ini dapat menggalakkan kehadiran anak-anak murid ke sekolah. Pelbagai sudut diwujudkan di dalam kelas seperti Info, Sudut Membaca dan lain-lain. Beliau juga memberi peluang kepada guru-guru pelatih memberi idea melakarkan kelas mengikut kumpulan.

Selain itu, beliau juga menerangkan program NILAM di sekolah. Dalam program NILAM tidak tertumpu kepada buku sahaja, bahan bacaan bukan buku juga boleh dicatatkan di dalam buku program NILAM dan di sahkan oleh guru ataupun ibubapa. 

Keseluruhannya, kursus ini sangat sesuai kepada guru-guru pelatih sebagai pendedahan awal sebelum menempuhi profesion guru yang sebenar di sekolah.

1 comment:

  1. Happy Good Day para member setia AGENS128, oke gengs kali ini kami akan memberikan informasi untuk kalian semua yang sedang mencari SITUS GAME ONLINE YANG LENGKAP DAN TERPERCAYA, kami merekomendasikan untuk kalian salah satu situs terpercaya yang jika kalian menang sebesar apapun akan dibayarkan langsung, kalian bisa bermain bersama kami AGENS128, selaku situs terpercaya se-Indonesia jadi daftarkan diri kalian sekarang juga dan bermain serta menangkan puluhan juta rupiah hanya bersama kami.

    Untuk keterangan lebih lanjut, segera hubungi kami di:
    BBM : D8B84EE1 atau AGENS128
    WA : 0852-2255-5128

    Ayo tunggu apalagi !!

    ReplyDelete