Selamat Datang ke Blog Rasmi Perpustakaan Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh....

16 Oct 2020

Program Puisi Tiang Lampu 2020

 



16 Oktober 2020 - Unit Perpustakaan IPG Kampus Ipoh dengan kerjasama Jabatan Pengajian Melayu berjaya menganjurkan Program Puisi Tiang Lampu 2020. Sebagai catatan, program ini dianjurkan untuk tahun ke empat. Program ini telah dirasmikan oleh Dr. Yahya bin Osman, Pengarah IPG Kampus Ipoh. Turut hadir En. Shamsudin b Abu Bakar, Ketua Jabatan Pengajian Melayu.

Dalam program ini dianjurkan pertandingan mendeklamasi sajak/puisi dan persembahan puisi oleh pensyarah. Seramai 8 orang guru pelatih yang mengambil bahagian dalam pertandingan mendeklamasi sajak. Johan dimenangi oleh Cik Nur Aida Syafiqa bt Ramli, En. Mohd Luqman Hakim bin Mohd Daud menjadi Naib Johan manakala Tempat Ketiga dimenangi oleh En. Mohd Afham Irfan bin Mohd Asmariza @Kamaruzaman.

Manakala 6 orang pensyarah yang telah membuat persembahan puisi dan lagu. Antaranya ialah Pn. Hajah Nor Hashimah bt Mohamed Said , Dr. Kanakambal a/p Velusamy, Dr. Hj. Noor Azmi b Osman, En. Azmi b Mohamad @ Md Jalani, En. Asri bin Haji Che Mat dan En. Mohamad b. Lani . Persembahan khas puisi oleh En. Ahmad Salleh bin Hj. Ahmad, Persatuan Karyawan Perak. Begitu juga persembahan seloka secara berkumpulan dibawah pimpinan Pn. Hajah Nor Hashimah bt Mohamed Said.

Barisan juri terdiri daripada Dr. Mohd Nazri bin Zainuddin (Ketua Juri), Pn. Norehan bt Hj. Mohamed dan En. En. Zaini b Abdul Ghani.

Alhamdulillah, semua perancangan dalam program ini berjalan dengan lancar dengan izinNya. En. Muhammad Nurul Azmi bin Ahmad Nor @Mat Nor ( Ketua Unit Pusat Sumber) merakamkan ucapan tahniah dan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program ini. Beliau juga menzahirkan rasa bangga melihat kerjasama diantara semua staff perpustakaan dan AJK program ini yang sangat komited dalam tugasan. Diharapkan kerjasama ini dapat diteruskan dan dimantapkan lagi di masa akan datang. Tahniah kepada semua.


0 comments:

Post a Comment