Selamat Datang ke Blog Rasmi Perpustakaan Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh....

16 Aug 2023

Lawatan Pemeriksaan External Examiner (EE) Bagi Program Diploma Pascasiswazah Perguruan (PDPP) TESL


LAWATAN PEMERIKSAAN EXTERNAL EXAMINER (EE) BAGI PROGRAM DIPLOMA PASCASISWAZAH PERGURUAN (PDPP) TESL.

16 Ogos 2023 - Lawatan pemeriksaan External Examiner (EE) bagi Program Diploma Pascasiswazah Perguruan (PDPP) TESL iaitu Prof Dr Julianna dari Universiti Malaya dan Dr Asunta dari IPG Kampus Ilmu Khas ke perpustakaan IPG Kampus Ipoh adalah merupakan salah satu proses pemeriksaan dan penilaian program Diploma Pascasiswazah Perguruan (PDPP) TESL.

Kunjungan ke perpustakaan adalah salah satu aspek penting dalam menilai kecemerlangan program pendidikan, dan ia membantu EE dalam membuat penilaian yang komprehensif tentang keseluruhan program.

Hasil daripada pemeriksaan EE, fasiliti perpustakaan, koleksi buku, sumber-sumber elektronik, dan kemudahan lain yang disediakan oleh perpustakaan untuk sokongan pengajaran dan pembelajaran program TESL adalah mencukupi.

Secara keseluruhanya, dalam lawatan ini, Prof Dr Julianna dan Dr Asunta mengungkapkan rasa kagum mereka terhadap mobiliti siswa dalam program ini. Mereka terkesan dan kagum dengan program internship yang dijalankan oleh IPG Kampus Ipoh yang membolehkan siswa keluar dari negara untuk mendapatkan pengalaman pembelajaran yang lebih luas. Ini juga menunjukkan bahawa program PDPP TESL sedang berusaha untuk menyahut saranan Go Global, yang bermakna program ini berusaha untuk memberikan pengalaman yang lebih antarabangsa kepada siswanya.

'Membaca Sentiasa, Intelektual Diperkasa' 

#perpustakaanipgkampusipoh
#perpustakaanipgki
#libraryipgki
#selamatdatang
#leadingfuturemodelteacher
#ipgkithefirst
#makeadifference
#auditTESL







 

0 comments:

Post a Comment